Välkommen till hemlighuset! En dörr står på glänt till min pyssliga vardag. Min blogg om heminredning, balkongpiffning, mat- och baktester, allmänt pyssel och fina ting.

31 maj 2012

Sommarväska i jeans


Man skulle säkert kunna ta gammalt jeanstyg, men jag använde nyinköpt, till den här sommarväskan, med gamla trähandtag som jag fått ärva. Volangen är påsydd med stadkanten på jeanstyget i överkanten.



Ett färdigt "H", som i Hemlighuset och Hanna, från Stoff och Stil fick pryda andra sidan. Har även fått gammal spets av en släkting som ville det skulle komma till användning. Sydde det som kanter med jeanstyget under. I botten av väskan har jag faktiskt lagt en hårdplast som jag klippt till från en plastmapp. Tål vatten och viker sig inte så lätt utan ger stadga som den kan stå lite bättre!


Handtagen är extra fästa med vita sidenrosetter i "hörnen" och ger en liten extra piff åt väskan!

1 kommentar: