Välkommen till hemlighuset! En dörr står på glänt till min pyssliga vardag. Min blogg om heminredning, balkongpiffning, mat- och baktester, allmänt pyssel och fina ting.

8 maj 2012

Salladssådd

Några dagar efter sådd! Fantastiskt egentigen att ett pyttelitet torrt frö kan bli så grönt och till sist så stort, saftigt och gott! Ja, om det inte syns riktigt än, så är detta ett blivande salladsblad!

Hela bädden gror långsamt uppåt i vårsolen, från den svara härliga jorden. Häftigt att se! Tror jag ska ta mig en kik till innan läggdags.

2 kommentarer:

  1. Hej Hanna,
    När du är färdig med vårsådden så kan du kanske baka lite Smålandskringlor - jag har lagt upp receptet på min blogg nu
    Ha det så bra

    http://lilla-mammansblogg.blogspot.se/

    SvaraRadera
  2. Tusen tack! Fick nöja mig med en kardemummakaka så länge! Imorgon blir det andra bullar - eller kringlor! :)
    Trevlig kväll!
    Hanna

    SvaraRadera